Lilypie Trying to Conceive Event tickers

31 Aralık 2010 Cuma

Makale Özeti: Study of Personality Factors in Postgraduate Medical Students

Bu çalışmanın amacı tıp eğitimini bitiren öğrencilerin kişilikleri arasındaki farklılıkları veya benzerlikleri ortaya çıkarmak ve karakterlerine uygun uzmanlık alanını belirlemektir. Bütün bunları belirlemek için 16PF envanteri tercih edilmiştir.
Tıp alanında başarılı olabilmek için çok çalışmanın yanında kişilik özelliklerinin de bu mesleğe uygun olması gerekmektedir. Sabırlı, insanlarla iletişimi iyi, kültürlü, yeniliklere açık ve kendini geliştiren bireyler olmaları gerekmektedir. 4yıllık tıp eğitiminden sonra seçecekleri uzmanlık alanıda kendi karakterlerine uygun olması gerekmektedir. Eğer kendi karakterlerine uygun bölümleri seçerlerse daha başarılı olmaları beklenmektedir.
Kullanılan 16PF testi, bir çok alanda kullanıldığı gibi bu çalışmada tıp öğrencilerinin kariyerlerini hangi alanda devam etmesi gerektiği hakkında bilgi vermek için de kullanılmıştır. 16PF envanterinin öğrencilere uygulanan versiyonu kullanılmış ve herhangi bir süre kısıtlaması olmamıştır. Bu envanter, kişilik özelliklerinden 16 temel kişilik özelliği ölçmektedir. Bunlar; Sıcakkanlılık, Problem Çözme, Strese Tolerans, Baskınlık, Canlılık, Kurallara Bağlılık, Sosyal Girişkenlik, Duyarlılık, Dikkat, Soyuta Odaklılık, Ketumluk, Kendini Sorgulama, Değişimlere Açıklık, Kendine Yeterlilik, Mükemmeliyetçilik ve Gerginliktir.
51 katılımcıya uygulanan bu çalışma etik kurallarına uygun biçimde tamamlanmıştır. Katılımcıların 25'i cerrahlık alanından 26 kişisi dahiliye alanından seçilmiştir. Bu iki alanda olan öğrencilerin kişilik özelliklerindeki farklılıkları ortaya koymak için SPSS ile Faktör analizi kullanılmıştır. İlk olarak öğrencilerden demografik bilgiler alınmıştır. Bu bilgiler şunlardır; yaşı, cinsiyeti, medeni durumu, ailesinin eğitim durumu ve mesleği. Alınan bilgilere bakıldığında iki alandaki öğrencilerin ailelerinin bir çoğunun eğitim seviyesi yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Demografik bilgilerin alınmasından sonra 16PF envanteri uygulanmıştır. Uygulanan envanterin sonuçlarına göre; dahiliye ve cerrahlık alanında olan öğrencilerin kişilik özellikleri hemen hemen aynıdır ciddi farklılıklar ortaya çıkmamıştır. Problem çözme faktöründe; dahiliye öğrencilerinin ortalaması 4.9 iken, cerrahların 5.1 dir. Diğer bir örnek ise; Baskınlık faktöründe dahiliye öğrencilerinin ortalaması 5.6, cerrahların 5.4 olduğu görülmektedir. Sonuç olarak yapılan faktör analizi ile her iki alandaki kişilerin karakter özellikleri arasında çok fazla fark olmadığı ortaya çıkmıştır.

Referans:
Rathi. A. A., Prabhugaonkar. S. V., Jadhav B. S., Shanker. S. S., & Dhavale. H. S. (2008). Bombay Hospital Journal, Vol. 50, No. 2.

Makaleyi özetleyen: Büşra Toktaş

Hiç yorum yok: