Lilypie Trying to Conceive Event tickers

31 Aralık 2010 Cuma

Özet: Carl Rogers

Carl Rogers aniden 4 Şubat 1987 de vefat etti.8 Ocak 1902 de Chicago'da dünyaya geldi.1963 de taşındığı La jolla da ''insan üzerine''çalışmasında aktifti. Rogers danışanlarını içtenlikle dinleyen biriydi. Alır danışanını karşısına gözlerinin içine baka baka sakince onu dinlerdi. Her türlü insanla karşılaşırdı. Kolay kolay sinirlenmezdi ama sinirlense bile bunu uygun bir şekilde ifade ederdi. Her türlü insanla ilgilenirdi. Parası, eğitim durumu, rengi, dini ayırmazdı.
1945 yılında her türlü insan geldi ona. Siyah-beyaz, çift cinsiyetli ve buna benzer. Biliyorlardı ki Rogers onlara yeni bir dünya'nın kapılarını açacak. Rogers insanları yönlendirmezdi. Onların fikirlerini değiştirmelerini sağlardı ve problemleri kendilerinin halletmesini isterdi. Bu sayede deneyim elde etsinler. Bir şey aklına takılmıştı. Neden öğretmenler, hasta bakıcılar, anneler terapist olmuyor? Bu bir savaştı ona göre ama kazanamadı.''Hasta odaklı terapi''adlı bir teori yazdı. Onun ardından ''insan olmak''.Hep aklında'' en iyi etkiyi nasıl elde edebilirim'' düşüncesi vardı.
Rogers her zaman ''ben bu terapiyi bulmak istemedim ben insanlara yardım edebileceğim bir yol bulmak istedim'' demiştir.

Özetleyen: Gülsemin Şahin

Hiç yorum yok: