Lilypie Trying to Conceive Event tickers

31 Aralık 2010 Cuma

Makale Özeti: PERSONALITY AND ACADEMIC PRODUCTIVITY IN THE UNIVERSITY STUDENT

Bu çalışma Seville Üniversitesinde derslerinde başarısız olan öğrencilere yapılmıştır. Başarısızlıklarının kişilik faktörleriyle ilişkisi incelenmiştir. Katılımcıların sayısı 103 tür ve yaş ortalaması 21'dir. Bu öğrenciler 16 pf kişilik envanterine göre değerlendirilmiştir.
16 pf Kişilik Envanteri çoktan seçmeli 185 sorudan oluşmaktadır. Uygulama süresi yaklaşık olarak 45 dakikadır. Envanterde yer alan her faktör, 10’lu bir skala üzerinde düşük ve yüksek olmak üzere iki düzeyde değerlendirilmektedir. 16PF Kişilik Envanteri, 16 temel kişilik özelliğini ölçmektedir. Bu kişilik özellikleri (boyutları), Sıcakkanlılık, Problem Çözme, Strese Tolerans, Baskınlık, Canlılık, Kurallara Bağlılık, Sosyal Girişkenlik, Duyarlılık, İhtiyatlılık, Soyuta Odaklılık, Ketumluk, Kendini Sorgulama, Değişimlere Açıklık, Kendine Yeterlik, Mükemmeliyetçilik ve Gerginlik şeklinde sıralanabilir.
Katılımcılara Survey of Interpersonal Values testi uygulanmıştır ve aynı zamanda katılımcılara WAIS testi uygulanmıştır. David Wechsler Yetişkinler Zekâ Testini (1939) New York’ta Bellevue Hastanesinde klinik psikologu olarak kazandığı deneyimlere dayanarak geliştirdi. Bugün kullanılmakta olan Wechsler zekâ ölçekleri üç takımdır. Bu takımlarla dört yaşından başlayarak her yaş düzeyinde bireylerin zihin seviyeleri ölçülmektedir.
Çocuklar için Wechsler Testi (WISC) de bireysel olarak uygulanan bir zekâ ve yetenek testidir. Sözel ve performans olarak 10 tane alt testi vardır. Bu testlerdeki ödevlerin başarılarından elde edilen puanların ortalaması ile standart sapma yöntemi aracılığıyla çocuğun zekâ yaşı saptanabilir.
Yetişkinler için kullanılan Wechsler Testi (WAIS) en yaygın olarak kulanılan ve ayrıntılı yoklama olanakları sağlayan testlerden biridir. Bu testte sözel ve eylemsel performans olarak 11 alt-test vardır. Wechsler testinde sonuç standart sapma yoluyla saptanır..
Katılımcılarda ilgisizlik, sorumluluktan kaçma eğilimi, çevrelerindekilerin istekleriyl kendi istekleri arasında dengeyi kuramama özellikleri bulunmaktadır. Katılımcıların %65' i geniş ailelere sahiptir. Sadece %2.5' i ailelerindeki tek çocuktur. Katılımcılar okullarında başarısız olan öğrencilerden seçilmiştir. WAIS testine göre katılımcıların ortalama IQ seviyesi 122 ve bu sonuç genel ortalamanın üstündedir. Yani IQ skorlarıyla derslerde başarısız olmalarının bir ilişkisi yoktur.

Makaleyi özetleyen: Merve Negiş

Hiç yorum yok: