Lilypie Trying to Conceive Event tickers

22 Aralık 2010 Çarşamba

Makale Özeti: The Relationship between Personality, Gender and Hotel Department: The Case of Alanya

Bu makale; kişilik özellikleri, cinsiyet ve çalışma alanı arasındaki ilişkiyi anlatmaktadır. Çalışmada Cattell'ın 16PF envanteri kullanılmıştır. Bu envanter Antalya’da bir otelin farklı bölümlerinde çalışan 91 işçiye uygulanmıştır. Otel çalışanlarına uygulanan bu envanter 16PF'nin 5.versiyonudur. Kişilik envanteri 185 sorudan oluşmaktadır. Faktör analizi ile elde edilen T-test puanları ve tek yönlü varyans analizi ile anlamlandırılmıştır. Bütün bu sonuçlar SPSS kullanarak elde edilmiştir.
Turizm sektöründe doğru insan ile çalışmak yani doğru karakteri bulmak çok önemlidir. İnsan ilişkileri ön planda olan bu sektör için çalışanların kişilik özellikleri, işverenler için oldukça önemlidir. Yapılan bu çalışma, Turizm sektöründe çalışanların cinsiyetlerine göre kişilik özelliklerini ve alanlarındaki başarı oranını ortaya koymuştur.
Kişiliğin tanımı oldukça zordur, kapalı kutu olarak adlandırılan kişilik özellikleri alanında birçok araştırma bulunmaktadır. Huczyski ve Buchanan'a göre kişilik; düşüncelerin, davranışların ve hislerin oluşumudur. 16PF envnteri de kişilik alanında çalışmalardan sadece bir tanesidir. Cattell tarafından 1949 yılında ortaya çıkmıştır. Envanterde Sıcakkanlılık, Problem Çözme, Strese Tolerans, Baskınlık, Canlılık, Kurallara Bağlılık, Sosyal Girişkenlik, Duyarlılık, Dikkat, Soyuta Odaklılık, Ketumluk, Kendini Sorgulama, Değişimlere Açıklık, Kendine Yeterlilik, Mükemmeliyetçilik ve Gerginlik olmak üzere 16 kişilik özelliğini ele almakta ve bunların oranını ölçmektedir.
Yapılan bu çalışmanın sonucunda cinsiyet ve insanların kişilikleri arasında farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Ketumluk, değişime açıklık, mükemmeliyetçilik ve dikkat alanında oldukça önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır; ama sıcakkanlılık kadın ve erkeklerde aynı orandadır. Kadınların erkeklere oranla daha çok değişime açık olduğu gözlemlenmiştir. Turizm sektörü sürekli değişiklik isteyen bir sektördür. Bu sektörde çalışanlar yeni gelişmeleri takip etmeli ve bu yenilikleri ortaya koymalıdır. Kadınların değişime açık olması; onların daha çok çalıştığını, yenilikleri takip ettiğini ve bundan dolayı turizm sektöründe kadınların daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer bir sonuç ise Türkiye’de turizm sektörü oldukça gelişmiştir. Bunun sebebi Türklerin; sıcakkanlılık, kurallara bağlılık, sosyal girişkenlik ve duyarlılık gibi kişilik özelliklerinin pozitif yönde olduğundan kaynaklanmaktadır.

Referans:
Yıdız. S.,Üngüren. E., & Polat. C. (2008). The Relationship between Personality, Gender and Hotel Department: The Case of Alanya. Tourismost: An International Multidisciplinary Journal of Tourism , 4, pp. 29-43.

Makaleyi özetleyen: Büşra Toktaş

Hiç yorum yok: